دکتر مهدی پهلوانی با اشاره به بخشنامه معاون محترم وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور افزود: در راستای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردمی خصوصا در ایام شیوع کرونا از اول آذرماه ثبت درخواست متقاضیان اخذ موافقت اصولی مراکز تحت نظارت بهزیستی صرفا از طریق سامانه Centers.behzisti.ir مقدور است و به درخواستهای دستی و مراجعات حضوری پاسخ داده نخواهد شد.
پهلوانی افزود :سازمان بهزیستی کشور طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت متولی صدور مجوز فعالیت را برای ۱۳ نوع مرکز و فعالیت برای شرکای اجتماعی خود می باشد که شامل صدور مجوز برای مهدهای کودک، مراکز نگهداری شبانه روزی، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و خیابانی، خانههای سلامت دختران و زنان، کلینیک و اورژانس های مددکاری اجتماعی، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی، مراکز توانبخشی معلولین، مراکز حرفه آموزی معلولین، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن، مراکز خدمات مشاوره ژنتیک، مراکز درمانی و بازتوانی معتادان و انجمن ها و موسسات غیر دولتی و خیریه ها است و از موارد فوق الذکرصدور موافقت اصوالی 12 مورد ازاول آذرماه از طریق سامانه صدور مجوزهاست و فقط ثبت درخواست موسسات و خیریه ها بصورت حضوری است که به زودی این مورد هم الکترونیکی خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی قم مزایای این سامانه را ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد : تشکیل پرونده الکترونیک برای کلیه مراکز و موسسات تحت نظارت ، ثبت و ضبط کلیه سوابق صدور مجوز و نظارت های سازمانی ، تسریع و تسهیل ارائه خدمات و پاسخگویی به درخواست های متقاضیان ، پرهیز از هرگونه اعمال سلیقه در روند صدور مجوز مراکز و موسسات و ایجاد شفافیت در عملکرد ، امکان پایش فرآیند صدور، نظارت و بررسی بر خط پرونده ها و در نهایت امکان برقراری تعامل دو سویه میان متقاضیان و پرسنل مرتبط در سازمان از جمله مزایای این فرایند است.
نظر شما